De syv dødssynder af business folk #5 – vrede

Hvis du læser denne Introduktion allerede, bare Rul ned og begynd at læse om vrede, ellers det anbefales at du læser Introduktion bellow.

Lad ’ s analysere hvordan disse fælles laster kan påvirke din virksomhed og din samlede indkomst. Du tror måske, at begrebet dødssynder er religiøse og ikke gælder for dig, men du kan kalde dem negative tendenser, hvis du ønsker. Faktum er, at du kan finde dem i mere eller mindre intensitet inden for de fleste mennesker.

Du kan ikke indse, at en af disse tendenser kan påvirke dig indtil jeg vise dig detaljerne. Hvis du opdager, at der er et problem, vil jeg også give dig løsningen, så du kan ordne det. Jeg vil forklare og sammenligne nu de hyppigste negative tendenser blandt mennesker med deres tilsvarende modsatte dyder.

Før vi begynder, skal jeg fortælle dig noget…

I. de fleste synder opstår fra: frygt.

II. de fleste dyder opstår fra: kærlighed.

III. Synder, laster og negative tendenser viser svaghed, mens dyder demonstrere styrke.

Efter min mening den største dyd er MODET/tillid, fordi det er den direkte frugt af kærlighed, som afleder frygt og so alle andre dyder i menneskelige ’ s hjerter.

Dette er en serie af artikler om dette emne. Hele serien indeholder følgende artikler…

1. stolthed

2. misundelse

3. frådseri

4. begær

5. vrede

6. grådighed

7. sloth

– VREDE –

Denne negative tendens er relateret til manglende tålmodighed. Vred personer har ikke tålmodighed til at behandle andre mennesker ’ s problemer. De græder, bryde ting, får mad. De mister kontrollen over deres følelser, når de skal håndtere ubehagelige situationer.

Disse folk canalize deres indre frustration på denne måde. Problemet er, at nogle gange de formår at gøre en stor fysisk og følelsesmæssig skade på deres omgivelser. De kan skade mennesker. De kan ødelægge objekter, de beklage senere. De siger ting, som de fortryde når deres vrede er væk.

Denne synd imod sagtmodighed/venlighed. Venlige mennesker tager den bud tilgang. De don ’ t sind investere tid og indsats for at hjælpe andre med at løse deres problemer. Slags mennesker er medfølende.

Vrede kan påvirke din virksomhed. Du kan miste kunder. Det kan skade dit omdømme. Undertiden kunder kommer til en forretning og de don ’ t vide, om et produkt eller service. De forventer at modtage en venlig holdning fra ejere eller ansatte.

Det er svært at få nye kunder, men let at miste dem. Skal gøres alt for at sikre, at du don ’ t mister dem du allerede har. Enhver succesrig virksomhedsejer ved dette.

Det samme kan ske med mennesker, du anvender. Hvis du altid er vred på dine medarbejdere kan de føle sig dårligt om det, og forlade. Det tager tid og kræfter på at finde og uddanne nye medarbejdere.

Når folk føler sig elsket og værdsat vender tilbage til dig ofte og købe fra dig igen. Jeg ved, at nogle gange stress gør os gøre og sige ting, som vi ikke ville have gjort under normale omstændigheder. På den anden side er belønninger for sagtmodighed enorme. At ’ s hvorfor det er altid dejligt at være i kontrol af vores følelser på alle tidspunkter og don ’ t tillade vrede at såre vores forretning og overskud.

Hvis du læse de andre artikler i denne serie, vil du indse, at det fælles kendetegn bag denne negative tendenser er: egoisme. Hvis du er frikendt med dig selv, vil du vise en eller flere af disse tendenser på dine daglige handlinger. Løsningen er at leve et mindre egoistiske livsstil. Ved at ændre din holdning, kan du ændre resultatet af dine handlinger. Du kan blive overrasket over resultaterne og du vil føle dig gladere og vellykket.

EasyWebRiches © 2006

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *